A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

A kampányfinishről

2008.06.07. 16:07 :: laciabolcsesz

Először is elnézést, hogy csak most, a szavazás vége után 4 nappal jelentkezem! Komoly fordulat ez mindannyiunk életében (az enyémben legalábbis biztosan), szóval nem könnyű ilyenkor bármit is írni. Írjam, hogy köszi? Ugyan, az ki nem fejezi, amit érzek! ULTRA BRUTÁL SZUPER MEGA GIGA TERRA PETA YOTTA KÖSZI, és visszaadom kamatostul, arra mérget is vehettek! Én leszek az ostor (már amikor a mentorok éppen nem engem ostoroznak a "nemvillában"). Szóval pár napig nem frissítettem a blogot, de kemény volt ez a kampány, fogadnom kellett a tanítványaimat, plusz ki kellett pihennem azt a 6 tonna energiaitalt, túró rudit, és egész-nap-ülök-a-gép-előtt-vagy-rohangáok-szavazatokért-et, meg hasonló dolgokat, amiket ti is nyilván átéltetek, és amikkel személyesen is igen intim viszonyba kerültetek az elmúlt két hétben. Izgalomra semmi ok, emlékszem az ígéretemre a bemutatkozóvideómban, úgyhogy ne gondoljátok, hogy a beígért köszönővers elmarad. Ha már beszavaztatok, nem ússzátok meg vers nélkül! :)

Barátaim! Most retorzió nélkül elmondhatjátok, hogy eltörtétek a Ming dinasztiából származó felbecsülhetetlen értékű vázámat (már ha lenne ilyen), mert most egy ideig biztosan senkinek sem veszem fejét! Előtte azonban pár gondolatot szeretnék megosztani veletek a kampányfinish-sel kapcsolatban.

Az interjú során Zsuzsával megállapodtunk, hogy az elmúlt két hét tapasztalatával a hátunk mögött már mindketten másképp, vélhetőleg jóval eredményesebben bonyolítanánk le a kampányunkat. Feri, Zsuzsa és köztem az interjú előtt volt egy beszélgetés arról is, hogy mi volt jó és mi volt eredménytelen húzás a kampányfinishben. A beszélgetésben elhangzottakat is felhasználva most Zsuzsa kampányfogásairól fogok írni, de amúgy nyugodtan fűzhettek megjegyzéseket az enyémmel kapcsolatban is. (Most láttam az interjút Zsuzsával és velem, és mivel eléggé összemosódtak az aznap esti dolgok, e bejegyzés megírásakor már nem emlékeztem, hogy mi került bele az interjúba, úgyhogy az esetleges ismétlések miatt elnézést kérek).

  • Jó pont, hogy Zsuzsa többször is kiküldte a levlistájára a szavazással kapcsolatos felhívást. Sőt, a harmadik felhívása már kizárólag erre koncentrált! Ami véleményem szerint hiányzott az utolsó levélből, az a felajánlás: miért jó a címzettnek, ha szavaz? Írhatta volna pl. azt, hogy akik szavaznak rá, és a regisztrációkor kapott MiSzü levelet visszaküldik, kapnak egy ellenőrző kupont, amivel legközelebb 10%-os kedvezményt kapnak a Varróház egyik tanfolyamán. Nem tudom, hogy sikeresebb lett volna-e, de Wolf Gábornak köszönhetően három hónap múlva mindnyájan okosabbak leszünk e téren is.
  • A második levelében, amiben a szavazást említette, volt egy kifejezés, amit átvettem, mert úgy éreztem, a megfelelő környezetbe helyezve igen hatékony lehet: "a szavazás nagyon gördülékeny". Annyira könnyednek hangzik ez a szó, és én mennyit agyaltam azon, hogy mit írjak azoknak, akik ódzkodnak a regisztrációktól. Ezt végül nem csak az adwords kampányomban, de a nyereményjátékban és az utolsó körlevelemben is felhasználtam.
  • Szintén ügyes húzás volt, hogy a Nők Lapja Café fórumain népszerűsítette magát, mint vállalkozó nőt. Gyanítom, hogy ez a végén legalább 50-100 szavazatot jelentett.
  • Zsuzsa pozícionálása szerintem nem hozott kellő eredményt. Az enyém arra épült, hogy a "nemvillába" (alias Hotel Mentor) vélhetőleg gyakorló vállalkozók fognak bejutni. Minden okom megvolt arra, hogy ezt higgyem, és a kampány felénél, amikor kiderült, hogyan kerül be az első öt ember, ez beigazolódni látszott. Ezért én azzal, hogy kezdő vagyok, olyan alternatívát mutattam, amire sokaknak szüksége lehet, hiszen a nézők közül többen is -- hozzám hasonlóan -- az alapoktól szeretnének elindulni. Ehhez képest a kettes fokozat azoknak, akiknek már van vállalkozásuk, olyan lehetőség, amit vélhetőleg a többi bejutó is garantálni tud.
  • Zsuzsának a szavazás lezárása előtt 2 órával volt egy nagyon érdekes fórumbejegyzése:

    Továbbra se feledd, én már letettem valamit az asztalra. A villában azt ígérték 3 nap alatt "felhúznak" egy weboldalt a semmiből, majd kezdődhet a fejlesztése. Én tehát itt csupán 3 nap előnyben vagyok. Innentől kezdve, akkor is ha kezdő vagy, akkor is ha haladó, rengeteget fogsz tudni abból profitálni, amit csinálok a villában.

    Ezen sokat töprengtem. Egyrészt az eddigi kommunikációja a haladó játékosoknak szólt, akiknek már van egy működő vállalkozásuk. Ám ezzel a mondattal, elég ellentmondásosan megpróbálta megszólítani a kezdőket is. Jól ráérzett arra, hogy ha ez sikerülne neki, az elég lehet a győzelemhez, de vessünk egy pillantást szövegben feszülő ellentmondásokra: egyrészt előnyként, buzdításként kerül elő, hogy Zsuzsa már letett valamit az asztalra. Már megmutatta, hogy letett valamit az asztalra, ezért kell rászavazni. De két mondattal később pont emiatt az előny miatt szabadkozik és kezd védekezni: "csupán 3 nap előnyben vagyok". Vagyis szavazz rám (haladó nézők), mert nekem már vannak eredményeim, és szavazz rám (kezdő nézők), mert az én eredményeim olyan csekélyek, hogy szinte nincsenek is. Szerintem ez egyik fél számára se túl meggyőző. Márpedig véleményem szerint dönteni kell, kinek beszélünk, és azért cserébe fel kell áldozni minden mást! Az 50-es években a Coca-Colának 5x akkora volt a piaci részesedése, mint a Pepsinek. A Coca-Cola szavai és pozíciója az állandóságra, a tradícióra épültek ("az igazi", "mindig"). Ám a Pepsi egyszercsak mindent beáldozott a tinédzserpiacért (pop ikonokkal kezdett reklámoztatni, és elindult a Pepsi Generation), és ma már mindössze 5-8% különbség van a két cég piaci részesedése között.

    De gondolkoztam azon is, hogy hogyan lehetett volna mégis megfogni a kezdőket. A fenti fórumbejegyzés egyszerre kérkedik és kér elnézést az eredményeirét. Nem a fórumbejegyzéssel van a gond, hiszen két óra alatt az már igazán nem osztott szorzott, hanem azzal, hogy Zsuzsa ezt így gondolta. Nézzünk egy alternatív bejegyzést:

    Továbbra se feledd, én már letettem valamit az asztalra. Hogy ez miért jó irtózatosan mégis a kezdőknek? Mert amíg a többiek az energiáikat a kezdeti lépésekre fordítják, nekem marad időm arra, hogy megmutassam, hogy kell ezt csinálni. Odabent szédületes lesz az iram, és lehet, hogy pusztán 1 hét előnyöm van, de az ebből származó időt rád tudom fordítani, hogy dupla annyit profitálj!

    Persze nem tudhatjuk, hogy Zsuzsa projektjét mennyire szedik ízekre odabent. Tehát nem biztos, hogy ez az előny valóban meg is marad. Többször is elhangzott, hogy azoknak, akiknek nincs projektjük, adott esetben még könnyebb dolguk is van, hiszen 1) nem kell kukázniuk egy már a szívükhöz nőtt projektet, 2) nem kell megküzdeniük a már berögzült prekoncepcióikkal az online vállalkozások terén (igaz, nekik más prekoncepciókkal kell megküzdeniük úgy általában a vállalkozások terén).
  • Ahogy azt Feri is említette, komoly hiba volt leállni vitatkozni a kampányfinishben azokkal, akik nekem szurkoltak. Védekezni meg főleg, hiszen nincs miért védekezni. Ha azt mondjuk, hogy "nehogy már hátrány legyen, hogy van levlistám, vállalkozásom, stb.", akkor valójában megismételjük azt az érvet, amit az előbb hallottunk. Továbbra is a másik érveiről van szó, továbbra is azt halljuk, és azt erősítjük. Úgy vélem ilyen esetben az egyetlen lehetőség, ha azokhoz szólunk, akik minket támogatnak.

Laci, a Vállalkozó Bölcsész

Szólj hozzá!

Címkék: kampányfinish

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr62508389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása