A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Marketingstratégia - 1. rész

2008.05.25. 12:48 :: laciabolcsesz

Amikor végiggondoltam, hogy hogyan juthatnék be a villába elsőként, tudtam, hogy azért az nem fog működni, hogy készítek egy jófej videót és a dolog el van sikálva. Egyrészt ami egyesek számára vicces, az másoknak ripacskodásnak hathat; egy beszédet néhány ember meggyőzőnek találhat, míg mások -- teljesen más tapasztalattal és világnézettel -- értetlenül állhatnak a fölött, hogy miért találják azt többen is olyan lehengerlőnek. Abban nem bízhattam, hogy az üzenetem és az érveim mindenkit megszólíthatnak, mert ez nem egyszerűen naivitásra, hanem kifejezetten vakságra vallott volna. Márpedig ha komolyan gondolom, hogy ide bekerülök, akkor nem engedhetem meg magamnak, hogy egy karosszékben terpeszkedve struccpolitikát folytassak.

Tudtam azt is, hogy -- míg én tényleg a 0-ról indulok ebben az online üzleti világban -- számos vetélytársamnak már épülő biznisze van -- adott esetben akár hírlevéllel, ami óriási előnyt jelenthet egy esetleges (be)szavazásnál. Miután ezt végiggondoltam, még lett volna lehetőségem kétségbe- és letargiába esni (ez úgy 15-20 percig meg is volt), de végül úgy gondoltam, miért halogassam? Miért várjak tovább a következő "könnyebb" lehetőségre, amikor még ez is egy szerencsés konstelláció? Úgyhogy nekivesekedtem kitalálni azt a stratégiát, amivel esélyem lehet.

Tudtam, hogy számos jelentkező lesz (én összesen kb. 30-40-nel számoltam, de látom eltúloztam), akinek jobb terve/ötlete van, ezért szükségem volt egy "Brand"-re. Valamire, ami megkülönböztet mindenkitől. Azt szerettem volna, ha birtokolhatok egy szót mindenki fejében, akinek ez az egész program jelent valamit. Ez a szó lett a Bölcsész. Ne értsetek félre, izzig-vérig bölcsésznek tartom magam, ez az identitásom része. Sőt, régóta vallom, hogy a bölcsészeknek igenis helyük van az üzletben (erről majd lesz később egy bejegyzés), és régóta szeretném ezt bebizonyítani is (ezért is örülök ennek a lehetőségnek annyira). A szó aztán szópárrá bővült: így lett a vállalkozó bölcsész. Mivel a vállalkozó bölcsész fogalma kultúránkban oxymoron (ellentétes fogalmak párja), ezért úgy gondoltam, ez elég figyelmet kelthet fel ahhoz, hogy bejuttasson a villába. Hogy így lesz-e, azt majd meglátjuk.

Ezzel egy időben azt reméltem, hogy a tulajdonnevemet (Jaczenkó László), felcserélhetem két köznévvel (bölcsész vállalkozó). Pontosan azért, mert az az ironikus helyzet állt elő, hogy a nevem, ami engem elvileg mindenkitől megkülönböztet, a szavazásnál csak egy név a sok közül.

Ez nyilván önmagában nem elég, hiszen nagyon nehéz egy olyan dologban részt venni vagy egy olyan kampányt csinálni, amiben nem tudsz hinni. Én a magam részéről 101%-osan hiszek abban, hogy ha ez nekem sikerül, sok embernek (és persze számos bölcsésznek) állíthatok fel jó példát, és hiszek abban, hogy erre a tesztre szükség van. Nekem is, és másoknak is. Akik ismernek már jó ideje tudják, hogy nekem a vállalkozás Magyarországon nem pusztán a pénzkereset lehetőségét foglalja magában, hanem bizonyos társadalmi és esélyegyenlőségi változásokat is sokkal sikeresebben elindíthatunk általa, mint amire mondjuk -- a jelenlegi állapotában legalábbis -- a magyar civil szféra képes lehet (de erről szintén később).

Ha szeretnéd megtudni, hogy miért szavazz rám még, akkor olvasd el ezt a bejegyzést, és nézd meg az ott található videókat, linkeket is (ide fel fogom tölteni mindig a legújabb dolgokat is). Ha megmosolyogtattalak, vagy érdekesnek találtad egy bejegyzésemet, és szeretnéd megköszönni, szavazz rám a Milliomos Születik online valóságshowban június 3-ig, és utána 12 héten át. Sőt, ha szeretnél tanulni, végig is követheted, hogy egy bölcsésszel hogyan boldogulnak a villában a nagy vállalkozóguruk, vagy látogasd a blogot, hogy betekintést nyerj az egyes vállalkozói lépéseim mögött rejlő elgondolásokba. ;)

Laci, a Vállalkozó Bölcsész

2 komment

Címkék: marketing stratégia bölcsész vállalkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr83486536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horváth Gábor · http://www.TeljesForras.hu 2008.05.25. 13:53:50

Kedves Laci!
Kedves Vállalkozó Bölcsész Társam!

Kreativitásoddal és humoroddal támogatóid táborába csábítottál.

Külön tetszett, hogy az első videót továbbiak követték illetve hogy nagyon gyorsan léptél és létrehoztál egy kommunikációs csatornát (ezt a blogot) amin külön a Te "piacoddal" tudsz kommunikálni. Ez kérem hozzáértésre vall.

Ahogy elolvastam az első bejegyzésedet afelől is bizonyosságot szereztem, hogy marketing terén a szövegírással nem lesz gondod (ez az egyik előnye amúgy bölcsész képzettségemnek amit én is tapasztalok).

Várom a további bejegyzéseket / videókat.

Üdvözöl:

Az angol-pályaelhagyó-most- (kényszer)vállalkozó-bölcsész

lacikoma 2008.05.25. 15:20:59

Köszi. Minden szavazatnak örülök. :) Amúgy én is angolos vagyok. A szövegírási készségen kívül az angol szak egyik másik nagy előnye - amit látok magam körül - a magas szintű angol nyelvtudás, ami iszonyat sok információhoz hozzásegít a világhálón.
süti beállítások módosítása