A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Kódolatlan nap 3. GD: Linképítés és Web2.0

2008.08.04. 21:11 :: laciabolcsesz

Forgalomnövelés és linképítés az új korszakban.

Web2.0-es technikák

Ha nem használod a Web2.0-es technikákat, nem fogod megérteni a következő trendeket sem az internetes pénzkeresésben.

A forgalomnövelés előnyei

  • Ingyenes
  • Kisebb energia befektetés (ma már a linképítés sem olyan nagy fáradtság)
  • Iszonyatos forgalom (digg proof: ha kiírom a lap oldalára, hogy digg proof, mert sokszor van olyan, hogy kikerül egy népszerű oldalra a linked, és akkora forgalom jön hirtelen, hogy behalnak a szervereid.)

 

Social marketing (Közösségi marketing)

Mi is ez? Annak a kérdése, hogy hogyan tudjuk felhasználni a közösségi jegyeket magukon viselő oldalakat marketing célokra (forgalomnövelés és kapcsolatépítés). Pl.: YouTube, IWIW, Digg, StumbleUpon, del.icio.us, fórumok, stb.

Felhasználjuk ezt vagy kihasználjuk?

  • Felhasználás: kreálsz egy jó tartalmat, és szeretnéd, ha az emberek ezt az értéket megkapnák.
  • Kihasználás: sárdobálás szinten mindenkit szeretnél az oldaladra terelni, és nem az a cél, hogy értéket adjál.

A forgalomnövelés kb. félúton van a kettő között.

Ha jól csinálod, három helyről növekszik a látogatottságod:

  • Direkt forgalom. Írtál egy jó cikket, kirakod egy linkmegosztóra, az embereknek tetszik, és megszavazzák, hogy feljebb kerülj, plusz átkattintanak az oldaladra. A lényeg, hogy a látogató direktben hozzád érkezik.
  • Linképítés. Növeled az oldaladra mutató linkjeid számát, amivel egyre feljebb kerülsz a keresőkben, ha a linkek nem kölcsönösek.
  • Keresőforgalom (helyfoglalás). Amikor kihasználsz egy közösségi oldalt, akkor annak egy aloldalán a te tartalmad lesz a közösségi oldal keretében. Ide érkeznek a látogatók, de ott lesz a link a weboldaladra, ahonnan jöhetnek még látogatók.

A videós megosztó oldalak előnye, hogy a keresőben azonnal képet is betesz, ami automatikusan vonzza a szemet. A keresőkben egy 5-7. hely akár jobb lehet egy videós aloldalon (pl. egy YouTube videóddal), mint az első hely, mert megkerülhetetlen a tekintetnek.

A linképítés további előnye, hogy elképzelhető, hogy több helyet is lefoglalsz az első 10 helyen.

Arra kell vigyázni, hogy a link tartalmazza a kulcsszavunkat amire szeretnénk előre kerülni, különben nem sokat ér a link, és nem fogsz feljebb kerülni a keresőkben. Miért? Gondolj bele: a link szövege navigálja az embereket, az sejteti, hogy mi lehet a link mögött. A keresőknek ez fontos, hiszen ők is téged próbálnak kiszolgálni. Éppen ezért, ha sok olyan linked van, ami a kulcsszavadat tartalmazza, akkor nagyobb eséllyel leszel az első arra a dologra. A „klikk ide” szövegű linkek például éppen ezért teljesen használhatatlanok. Még egy jó tanács: ne ragozzátok a szavakat, mert a keresőben nem ragozott szavakra keresnek.

Mitől teljesítenek ilyen jól a linkelt oldalak a keresőkben?

  • Nem linkcsere! A linkcsere nem működik, mert a Google nem veszi őket figyelembe. Szinte se
  • Időfaktor (mikori a tartalom?). Többnyire a gyorsabban frissülő oldalaknak nagyobb a szerepe a keresőkben is. Frissítened kell tehát az oldaladat, ha jobb kereső helyet csak így kaphatod meg. A közösségi oldalak nagy előnye, hogy gyorsan frissülnek, ezért ha oda bekerülsz, az jó lehet.

 

Közösségi oldalak típusai

  • Híroldalak: Propeller, Digg, Plime
  • Közösségi hálók: MySpace, IWIW, FaceBook, MyVIP, stb.
  • Linkmegosztók: Del.icio.us, StumbleUpon, Linkter.hu, Reddit
  • Videómegosztók: indavideo.hu, youtube.com, viddler.com,
  • Blogok (hozzászólás, trackback [ez a trackback vagy visszaping / visszakövetés URL: ezen keresztül írhatsz egy saját bejegyzést a saját blogodra, és a trackback annál a blognál ad meg egy linket a te blogodra, amelyikre válaszolsz): blog.hu, blogspot.com

 

Results detection (Eredménykutatás)

Nézzük meg, hogy mi működik, hogy a közönség mely linkeket szavazta fel, mik tetszettek nekik, és egyszerűen utánozzuk le.

  • Hogyan kerülj be?
  • Ne erőszakold rájuk a tartalmadat (nem biztos, hogy a te témád úgy működik ott, ahogy te szeretnéd).
  • Nézd meg mi működik, milyen a közösség
  • Alkalmazkodj (hozz létre olyan tartalmat, ami az ottani véleményvezéreknek is tetszhet)
  • Fókuszálj (1-2 oldal hatásosabb, mint ha sokkal foglalkozol)

Nézd meg például az index.hu címlapján a blog.hu ajánlót. Nézd meg mi alapján, mik hoznak nagyobb forgalmat, stb. Olvasd el, hogy milyen tartalmat raknak ki: szex, nemi szervek, fikázás, elkúrta, stb. De találd meg, hogy hol fordul elő a célpiacod, nehogy olyasmire pazarold az idődet, ami nem hoz neked megfelelő minőségi látogatottságot.

 

Kezdj neki!

Az alap a jó tartalom. Van egy szuper cikked, videód, amiről úgy gondolod, hogy másnak értékes. Ez magától is terjedni kezd, de ebbe ne bízzál, tedd láthatóvá azt a jó tartalmat! Ha megvan a tartalom, akkor

  • Rakd el a közösségi könyvjelző oldalakon a linkjeidet (mélylinkelés) és kedvenceidet! Néha még a konkurencia linkjeit is érdemes felrakni, hiszen így te kontrolálod a guruvá avatásod folyamatát, te leszel a téma szakértője (hiszen a konkurencia linkjeit is feltetted).
  • Küldj be cikkeket a híroldalakra.
  • Vedd rá a látogatóidat, hogy megosszák a tartalmaidat. Ezzel előrébb jutsz. Rakd be a kedvenceid közé, küldd el barátaidnak a linket, stb. Ne bízz abban, hogy ezt magától fogja csinálni még akkor se, ha nagyon jó tartalmat csinálsz!
  • Blogolj! Online vállalkozásnál ez kötelező! A Google amúgy is nagyon szereti a blogokat.
  • Készíts videót! Mivel mindenki más-más információtípusra áll rá (szöveg, hang, videó), ezért érdemes mindegyiket használnod, hogy a legjobb hatást érd el. Ingyenes szoftver erre: CamStudio. Használd a www.tubemogul.com oldalt! Ez egy nagyszerű eszköz a videómarketinghez. Ide feltöltöd a videódat, és ott bepipálod, hogy melyik videómegosztó oldalra szeretnéd feltenni a videókat. Így tulajdonképpen egy helyről teheted fel sok oldalra, és nem kell minden megosztó oldalra fellépned.
  • Kezdj mikroblogolni (pl. twitter.com, seesmic.com [videóblog]). Ezek újabb és újabb aloldalakat hoznak létre, ezért egyre nagyobb részét foglalod el az Internetnek. Írsz egy bejegyzést, utána itt rögtön lehet egy kis emlékeztetőd, hogy új bejegyzésed van, és odateszed a linkedet is.
  • Engedélyezd a tartalmaid feldolgozását.
  • Keresd meg, hogy melyik oldalt használja a közösséged.

 

Linkcsali

  • Lista, felsorolás (Top X). Valamilyen témában linkelhetnek erre az oldaladra. Annyit mondasz, hogy nem mondom el, mert itt tök jól le van írva, hogy mi a top 10 hiba X témában.
  • Vitatéma. Én ezzel értek egyet, és belinkeled a tartalmad. Mások is így fognak tenni.
  • Manifesto.
  • Humor

 

Videómarketing

Nem elég csak felölteni. Egyáltalán nem mindegy, hogy mi a videó címe, milyen kategóriákba teszed be, mert a cél az, hogy az oldal neked plusz forgalmat generáljon. Tipp: a videók mellett általában ott szoktak lenni oldalt a te kategóriádhoz hasonló legnépszerűbb videók. Nézd meg, hogy milyenek az ott lévő videók és próbálj meg oda bekerülni (eredménykutatással). Használd fel a videóajánlót!

 

1 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr42593387

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért Éri Meg a Külföldi Linképítés? 2009.12.26. 19:52:55

Magyarországon valóban véges azoknak a weboldalaknak a száma, ahová elhelyezhetjük linkjeinket. Azonban az internet határtalan, tehát miért ne tehetnénk fel linkjeinket külföldi oldalakra?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

műkörömös · http://www.mukorom-tudakozo.hu 2008.10.27. 12:50:47

Speciális kategóriával rendelkező oldalakba is nagyon érdemes elhelyezni a hivatkozásokat.
mint, pl.: a szépségszalon és műkörmös tudakozóba.
süti beállítások módosítása