A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

A vállalkozás megalapozása

2008.07.16. 19:21 :: laciabolcsesz

Ideje már, hogy a(z internetes) vállalkozás gyakorlati lépéseiről is írjak. Nézzük az első három alapkérdés meghatározását. Első lépésben három dolgot kell meghatároznunk:
 

  • Problématudat. Van-e valamilyen probléma, amire megoldást kínálhatsz. Ebből lesz a legtöbb. Szerintem mindenki nap mint nap találkozik olyan problémákkal, amire jó lenne már valami egyszerű megoldás. Csak fogj egy papírt, és írj le egy hétig mindent, ami idegesít, megakaszt, gondot okoz. Egy hét múlva lesz egy jó kis listád, amiből kiindulhatsz. Lényeges persze, hogy olyan probléma legyen, amit sok ember oszt, és van is problématudat. Vagyis az emberek -- még ha nem is beszélnek róla -- felismerjék a problémát, amikor te beszélsz róla.

    Példák: Ha unod a ronda műanyag virágokat, de az élőket is, mert sok velük a meló, hamar elszáradnak, gyakran kell cserélni, stb., akkor megnézed, mi mással lehet helyettesíteni (pl. agyagvirágokkal). Ha bosszant a házimunka, nézd meg, hogyan birod átpasszolni másnak, vagy hogyan végezheted el rövidebb idő alatt. Ha nem tudsz weblapot készíteni, de szeretnél, nézd meg, van-e egyszerű weblapkészítő tanfolyam / szoftver / online megoldás. Ezer és egy problémával szembesülünk folyamatosan, s ezek mindegyike megoldásért kiált. Nekünk egy dolgunk van: körbe kell nézni, hogy milyen megoldást adhatunk rá, és üzletet csinálni ebből. A "csináljunk pénzt bármiből, de ne adjunk semmit" megoldás csak a legritkább esetben működik. Egyszerű a képlet: minél könnyebbé teszel valamit az emberek számára, annál jobb lesz a terméked / szolgáltatásod, és minél szélesebb körben teszed könnyűvé az emberek dolgát, annál többet fogsz profitálni a dologból.
     
  • Elérés. El lehet-e érni valamilyen módon azokat, akik a fentiekben meghatározott problémában osztoznak. Pl.: olvas-e mindegyik valamilyen újságot, szörfözik-e a neten, néz-e valamilyen műsort, stb. Esetünkben nyilván az a jó, ha az interneten elérhető a célcsoport. De ha online elérhető, akkor nem árt körülbelül összeszednünk, hogy milyen fórumokra jár, milyen magazinokat olvas, milyen weblapokat nézeget. A lényeg, hogy valamilyen módon és csatornán meg tudd őket szólítani.
     
  • Pénz. Megvan a probléma. Egy csomó hajléktalan lakik az utcán. Megvan az elérés, hiszen a hajléktalanokat könnyű elérni pl. a hajléktalanszállókon vagy a karitatív ételosztáskor. Szuper. Ki is találjuk, hogy nekik fogunk ingatlanokat értékesíteni, hiszen van egy csomó eladásra kínált ingatlan ma Magyarországon. Van igény az ingatlanra, és a másik oldalon is van probléma: az ingatlan tulajdonosok egyre lassabban tudják értékesíteni az ingatlanjaikat. Valahogy mégsem megy az üzlet. Pedig zseniálisan kitalált konstrukciónk van. No igen. Akármilyen jó is az ötlet, ha nincs pénze a célpiacodnak, inkább kukázd az ötletet, és fogj bele másba. Persze megteheted, hogy egy alternatív üzleti modellt kikísérletezel -- bár ott számolnod kell a bizonytalansággal. Például a Budapesti Allatkert sem egyszerűen adományokat gyűjt, hanem "örökbe fogadtat" állatokat cégekkel, akik ezért cserébe reklámfelületet és pozitív imázst kapnak. Jelen esetben ez nem a legjobb példa, hiszen nonprofit szervezetről van szó, de csak azért, hogy lássuk.

 

Tegyük fel, hogy megvan ez a három dolog. Ez után jönnek az alaplépések. Nemsokára folytatom. :)

Szólj hozzá!

Címkék: pénz elérés problématudat

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr39571445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.