A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Kódolatlan nap 4. WG: Csali, a cégbirodalmad alapköve

2008.08.06. 21:21 :: laciabolcsesz

A cégbirodalmad alapköve

azaz a rövidlátó marketingről és a vevők etikus megvesztegetéséről

 

Tipp amíg nem indul a stream: a fizikai infótermék bizniszben oda kell figyelni, hogy olyan dobozba küldjük a cuccot, amit szét kell tépnie, és nem tudja ugyanabban a csomagolásban visszaküldeni, ha valamiért élni akar a pénzvisszafizetési garanciával. Fontos, hogy egyszerűvé tegyük a vevőnek a rendelést és a vásárlást, de ne tegyük egyszerűvé a visszaküldést.

Fundamentális szabály a marketingben: a megelőzést nehéz eladni. Spórolás, biztosítás, stb. nehéz.

 

Előadás

A horgászatból jövő bölcsesség: „kis kukaccal nem lehet nagy halat fogni”. Ez legyen a szemed előtt, amikor csalit készítesz.

  1. Miért kell a csali?
  2. Milyen a jó csali?
  3. Hogyan reklámozd a csalidat?
  4. Cégbirodalom (amit a csali hajt előre)

 

1. Miért kell a csali?

A hagyományos reklám szerint itt a cucc, itt a logónk, és egyetlen kérdés van: „kő’ vagy nem kő’?” Ez olyan, mintha ismerkedés gyanánt odamennél minden csajhoz és megkérdeznéd: szex mehet?

A reklám haranggörbe szerűen működik. Van egy nullához közelítő érdeklődés, aztán hirtelen megnő, és megint lanyhul. A hagyományos reklámban pont az elején, az érdeklődés kialakulása előtt akarsz eladni. Nagyon kevés lesz azon emberek száma, akiket éppen úgy kapsz el, hogy érdekli a cucc.

Másik gond, hogy ha nincs csalid, akkor olyan reklámod van, mint a konkurenciának.

A csalival te kelted fel az érdeklődésüket. Az első csali az alma Ádám és Éva sztorijából. Bár kicsit negatív konnotációja van a sztorinak, de mégis. Többnyire ez szöveg (tanulmány, hírlevél, stb.), amihez írni kell, de lehet pl. kupont/bónt is adni, amivel egyszerűen megvásárlod a vevőt. Elképzelhető, hogy lesz egy-két ember, aki ötszáz e-mail címmel regisztrál az ingyenes 2000 forintos bónodért, de elenyésző számban lesz ilyen. A többi mind becsületes vevő lesz. Érdemes a Camtasia szoftverét letölteni és megnézni, hogy hogyan próbálnak konvertálni vevőkké (angol tudás szükséges).

A csali célja: az elérhetőség megszerzése, és téged szakértőnek pozícionáljon. Ezt sosem szabad szem elől téveszteni.

 

Kérdés-válasz.

K: Érdemes-e kétfajta csalit reklámozni?
V: Érdemes, kivéve, ha nagy a piac, mert akkor két különböző oldalt érdemes létrehozni. Ráadásul, ennek megvan az előnye, hogy nem azon gondolkoznak, hogy feliratkozzanak vagy sem, hanem, hogy melyiket válasszák.

 

K: Hogyan dobjunk fel egy taxis vállalkozást? Mi lehet ott a csali?
V: Elriasztós videót kell csinálni, és félelmet gerjeszteni, hogy ha ezt nem akarja, akkor jöjjön hozzám.

 

K: Hogyan csalizzunk kopaszoknak? Ha nem nő ki a haja, teljes pénzvisszafizetési garancia van, mert jó a cucc.
V: Trükkös, mert milyen megoldások lehetnek: hajbeültetés, paróka, és ez teljesen más. Ezt kell reklámozni. Csalinak viszont csak hiteles dolgot rakhatsz fel. Létre hozhatsz egy blogot, közösségi oldalt, alapítványt, stb., amin keresztül átvághatod az első bizalmatlansági lépcsőt. Érdemes kúraként eladni, mert úgy csomag lesz, fel kell emelni az árát, aztán pedig egy tájékoztató anyagot adni nekik, amitől megremeg a térdük: ki használja könyvecske és miért, hogy használják és milyen hatása van könyvecske, stb. Behozod egy próbafelmérésre és mehet a direct sale.

 

2. Milyen a jó csali? (Mit használhatsz fel a jó csaliban?)

„Csak azért mert valami ingyenes, még nem szedjük fel automatikusan (lásd kutyapiszok).” Tennünk kell érte, hogy feliratkozzanak hozzánk és letöltsék a cuccunkat. Tegyük mindent meg az egyszerű feliratkozás érdekében (pl.: legyen ott az űrlap a pop-up ablakunkon is), és reklámozzuk kizárólag a csalit! De reklámoznunk kell, mégpedig úgy, mintha eladni szeretnénk. Egy mini sales szöveg kell a csalihoz is, hogy igazán jól működjön. Vagyis nem a cuccot vagy a céget reklámozod, mint a hagyományos reklámnál. Először kapnak valamit ingyen, aztán majd te megdolgozod őket, ha már megvan az elérhetősége.

  • Leírhatod, hogy mi történik azokkal, akik kattintanak. Pl.: ha ide kattintasz, kapsz két levelet, egy pirosat és egy kéket, a piros az ultra ajánlat, a kék a béna ajánlat, stb. Ez által biztonsági érzést nyújtasz, megszünteted az újtól és az ismeretlentől való feszengő érzést, ami a vevő fejében van (ha feliratkozom, nem fognak ezerrel szadizni mindenféle pénisznövelő cuccal, nem fogják kiadni az email címemet mindenféle szektáknak, stb.)
  • Leírhatod, hogy mi történik, ha elkéri a csalit, és mi történik, ha nem kéri el a csalit.
  • Teremthetsz egy ellenséget. Pl.: „Tudd meg, hogy milyen információkat titkolnak el és tiltatnának be a gyógyszergyártók.” Mi a lényeg? Közös ellenség, a magyarok úgyis szeretnek lázadni, plusz meggyőzöd, hogy akinek eddig hitt, többet ne higgyen.
  • Mi szerepeljen a csalireklámban? Soha ne feledd: csupán a csalinak is legyen piaci bevezetése! Ebben benne kell lennie a következőknek:
    • Kinek szól?
    • Miért kell erre figyelniük?
    • Mit ajánlunk neki?
    • A nem reagálás következményei
    • hogyan kaphatja meg?
    • További okok az azonnal reakcióra (bónuszok, stb.)

 

Kérdések és válaszok

K: Regisztrálás után mi alapján küldjek neki hírlevelet?
V: Ez a következő előadás témája lesz.

 

K: Mi a hatékonyabb? A letölthető PDF vagy többrészes levél?
V: Tesztelj! Sok mindentől függ. A PDF gyorsabb konverziót adhat.

 

K: Melyik a hatékonyabb? Letölthető vagy offline ebook?V: Össze se hasonlítható. Értékesebb a kézzelfogható cucc, de több vele a macera is. Az átlag online vállalkozó nem bajlódik nyomdával, futárral, és hátrányban van a kézzelfogható cuccot készítő vállalkozóval szemben a cucc látszólagos értéke miatt.

 

K: A magyar piacon mennyire hatékony a csali és honlapépítésnél a durva nyomulós marketing (amerikai stílusú)?
V: Igazán jól írt szövegnél nem fogja durvának és nyomulósnak érzékelni. Úgy kell éreznie az olvasónak, mintha leülnétek beszélgetni. Ha azzal van tele a weblap, hogy legelső, legjobb, stb., akkor az hatásvadásszá teszi az oldalt. De ha egy vevőd mondja ezt, akkor már jobb a helyzet. Érdemes tompítani a szuperlatívuszokat, mintha leülnénk kávézni.

 

K: Szolgáltatáshoz infóterméket csináljunk vagy más jellegű bónuszt – pl. autóhitel szolgáltatáshoz infótermék arról, hogyan ne verjenek át vagy mosásbérlet bónusz?
V: Amelyikkel neki könnyebb.

 

3. Hogyan reklámozd a csalid?

Egyszer megcsinálod, aztán sosem a céged reklámozod, hanem a csalid:

  • reklámozd online
  • szakmai magazinban hirdetéssel – pl. havonta egy szakmai cikk
  • rádió
  • szórólap
  • TV
  • óriásplakát

Az online előnye, hogy pontosan tudhatjuk, hogy mennyibe kerül egy vevő, de elvághatjuk magunkat rengeteg vevőtől, akik offline elérhetőek lennének.

 

Kérdések és válaszok


K: Mi számít igazán? Egy nagyon jó ajánlat, vagy nagyon jó személyes kontaktus?

V: Mindkettő számít. Melyik módszer hatékonyabb a számodra? Az automatizált e-mail marketing, vagy a személyes eladás? Ettől függően dönts! Szakértőként is pozícionálhatod magad, ennek lépései:

  1. Felépíteni magad, mint szakértő
  2. Mutasd, hogy mennyire elérhetetlen vagy – pl. ügyfélidézetekkel (Tóth András egy jó minta lehet erre).

 

K: Egyedi selyemfestéssel optikusokat célozni meg. Plusz selyem törlőkendő ajándékba. Mi legyen a csali?
V: Franchise központot kell megtalálni. Nem kell csali. Esetleg adhatsz ajándékot előre, mintegy beetetésként.

 

4 komment

Címkék: csali

A bejegyzés trackback címe:

http://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr42593411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

András · http://www.jogameditacio.hu 2008.08.07. 10:40:28

Hát nagyon szuperek ezek az infók!
Nagyon hasznosak, szuperek, tömények!

Laci!
Köszi ezekért!

Viszont egy valamit hiányolok:
...valahogy azt humoros, közvetlen, megragadó egyéniségedet!

A száraz (ám nagyon hasznos) tananyag mellé hiányzik a tanár úr személye!

További hasznos tanulást, szuper élményeket, meg minden jót kívánok!

Üdv
A Kolostor Őre
www.meditacionk.blogspot.com

HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.08.22. 11:03:55

Felhagytál az írással? Kár.

Üdv: Szinténbölcsész :)

Eszter Erdélyből · http://www.munkaotthon.xpenz.hu 2008.09.02. 19:54:53

Még mindig jó az blogod, kár, hogy mostanában nincs időd sokat írni bele.

Halder · http://www.agyvihar.com 2008.09.06. 09:57:20

Mikor jön a következõ cikked? Most, hogy lassan vége lesz a MiSzü-nek esetleg írhatnál egy összefoglalót a tanultakról, tapasztalataidról. :-)

Szerintem sokan szívesen olvasnák.