A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Kódolatlan nap 2. SF: Hogyan kerestem 1 900 000 Ft-t 19 nap alatt 17 000 Ft befektetéssel?

2008.08.02. 21:17 :: laciabolcsesz

Hogyan kerestem 1 900 000 Ft-t 19
nap alatt 17 000 Ft befektetéssel?

Egy kampány, ami egyszerűbb mint egy pohár víz.

 

Feritől ha valamit meg lehet tanulni, az az, hogy hogyan adj elő teljes természetességgel egy sztorit, mintha éppen ott találná ki. Elmesélt egy történetet: ott volt WG konferenciáján, ahol kb. 1500 ember volt. A szünetben kiment a pulpitusra, és körbenézett, és amikor meglátta a cégvezetőkből álló tömeget, rájött, hogy ezt két éven belül ő is meg szeretné csinálni. Ha Wolf Gábor meg tudta csinálni, akkor ő is – gondolta. Tehát minden nézőt megkért (e pillanatban kb. 650-en nézték a streamet), hogy írják be a kedvenc fórumukba, blogjukba, stb., hogy bárki számára nézhető az előadás, vagyis hozzanak még egy embert, hogy az előadás végére több, mint 1500-an nézzék az adást, és Gáborra mosolyoghasson, mint egy tejbetök. Legjobb példa a sztoriba ágyazott vírusmarketingre.

VIP kampány 17 ezer forintos befektetéssel (az is azért, mert nem ért a weblapokhoz) ami kevesebb mint három hét alatt majdnem 2 milliót hozott.


 

Termék (a legelső infótermék a magyar autóhifi piacon)

 

A csomag tartalma (minden online letölthető formátumban)

  • 3 leckéből álló tanulmánysorozat (PDF formátumban)
  • Teszt CD
  • Szóró- és POS anyagok, amiket egyéb forgalmazók ingyenesen adtak (a megjelenésért cserébe).

 

Kampány adatok

 

  • Adatbázis 9000 email címmel
  • Kommunikáció kizárólag emaillel
  • Időtartam 4 nap
  • Nincs előkampány, azonnali nyitás (Hiba: nincs nyitás előtti sózás!)

 

Kritika: mit képzel a Surányi, hogy információért pénzt kér, amikor az a dolga, hogy az én kérdéseimre választ adjon az üzletébe. Ezek a célpiac visszajelzései.

 

1. nap: a leckék elkészítése

 

Fórumok átnézése, visszatérő kérdések / problémák leírása, ezekre lesz majd válasz a tanulmányban.

 

  1. Hogyan védd meg az autódat az autótolvajoktól?
  2. Hogyan építs mélyládát úgy, mint a legprofibbak? Testre szabott rendszert akarnak, és nem olyan drágán, mint ahogy azt meg lehet szerezni.
  3. Hogyan építs hifit gyári autórádió köré? A beépített autórádió, aminek a kiszedése komoly problémát okoz, mert szinte az autóra van öntve, hogyan építhetsz normális hifit.

 

Leckeírási tippek: Vázlatszinten fel kell írni a legfontosabb pontokat. Írjunk 4-5 pontot. Több nem kell. Utána 1 pontot kiválasztasz, és arról is írsz 8-10 pontot, aztán így tovább. Egyre mélyebben írod meg az egyes dolgokat. Fél óra alatt egy-két oldalt simán meg lehet írni. Kapsz 30-40 pontot, ezek után pedig mindegyikhez írsz négy-öt mondatot, és azonnal lesz egy 20 oldalas tanulmányod. Vagyis első nap kész lett a tanulmány.

 

2 nap: kampány megtervezése

 

  1. 3 lépésből áll
    1. ajánlat
    2. figyelmeztetés (lassan elfogynak a csomagok)
    3. utolsó figyelmeztetés (mindjárt lejár az idő)
  2. 3-as limit
    1. idő (csak 4 napig)
    2. 100-as limit (az első száz részt vesz egy ajándéksorsoláson)
    3. 300-as limit (ajándékot kap az ingyenes cuccokból POS, szóró anyagok, stb.)
  3. Ár tesztelése
    1. Split teszttel

 

3-5 nap: támogatók szerzése

  1. Ajándéksorsolás: 3 autóráció, 2 20 ezer forintos vásárlási utalvány, cserébe megjelennek, mint fő támogatók. Sales levelet kaptak, mert mindig minden sales levél, ha szeretnél valakit. Leírta, hogy miért szuper neki, ha bekerül, és mindenki igent mondott, a végén még vissza is kellett mondani néhány támogatót.
  2. Teszt CD: a forgalmazó logója szerepel a CD-n és a tokon is, illetve a márkáját népszerűsíti. Ezeket is a beszállítók adják, hogy cserébe szerepel az ajánlaton, mint támogató. A címlista tehát kincset ér, mert erőpozícióba tesz. Csak annyit kell mondani, hogy ennyi meg ennyi embernél megjelenhetnek. Ha nem érdekli őket, akkor majd a konkurencia.

 

7-11 nap: A rendszer összeállítása

  1. Sales levelek elkészítése
    1. Ajánlat elkészítése. Annyira egyszerű és gáz, hogy Feri már szégyelli, úgyhogy nem mutatja meg.
    2. Fogynak a helyek, ajánlat még egyszer + vevői vélemények. A megrendelőktől megkérdezte, hogy miért rendelték meg, és ezekből csinált vevői véleményeket.
    3. Elfogyott az első 100, de a 300-ban még benne lehetsz, ajánlat még egyszer + 30 napos garancia (ha vacillálsz, dőlj hátra, rendeld meg a cuccot, és visszakapod az árat, ha nem vagy vele elégedett). Itt vége is volt. Hiba: elfelejtette közölni, hogy már elfogyott a cucc, és nem lehet tovább rendelni.
  2. Program elkészítése (hogy működjön az autoresponder)
    1. Manuális levélküldés
    2. Szűrés: aki már regisztrált, kap egy „kösz” levelet és a többi ajánlatot már nem kapja meg.
    3. „Majd később benézek” oldal (ez azoknak volt egy link, akik most nem akarnak rendelni, és normálisan X-et nyomnának. Így többnyire a linkre klikkeltek, ahol rögtön megkapták a 30 napos garanciát, ha megrendelik.)
    4. Rendelési oldal elkészítése

 

11-13 nap: Split teszt

400-as listának lement a kampány, 200-200 címre más-más árral.

200 címre 2740 Ft-s árral. A futárszolgálat anyázott mert 260 Ft-ot simán visszakérnek, és egész nap vissza kellett adniuk. 1 levélnél 14 rendelés, 2 figyelmeztető levélnél 0 rendelés (vagyis akit érdekelt, az vacillálás nélkül kifizette volna ezt az összeget). Várható rendelés tehát 14/200*9000=630, vagyis 630 csomagot lehetett eladni. A várható árbevétel: 1750000 Ft.

200 címre 3740 Ft-s árral. Itt egy levélnél 9 rendelés, 2 figyelmeztető levélnél 3 rendelés még pluszban. Vagyis a várható rendelés 12/200*9000=540, vagyis ezen az áron 540 csomag adható el. Várható árbevétel 2050000 Ft. Mivel itt már a figyelmeztető levelekre is érkezett rendelés, látható, hogy a 3740 Ft-nál már vacilláltak néhányan, ellentétben a 2740 Ft-os árnál, ahol 0 megrendelés érkezett a figyelmeztető levelekre.

Hiba: nagyjából ugyanannyian rendeltek mind a két árnál, és ebből nem vonta le a megfelelő következtetéseket. Simán elképzelhető, hogy jóval drágábban is el lehetett volna adni, ha Gauss görbés teszttel nézzük az árat.

 

13-15 nap: előkészületek a rendelésre

  • POS anyagok beszerzése 1650 Kg-nyi matrica és prospektus (teherautó hozta, és targoncával vitték az anyagot)
  • Boríték beszerzése (az is irgalmatlan mennyiség)
  • „Köszönöm levél” megírása
  • Gyomorgörcs beszerzése (avagy Úr isten, ha targonca viszi csak a bónusz anyagokat, akkor mibe fogtam?!!)

 

16. nap: első levél

  1. 2007 06 22-én reggel 9:00-kor mentek ki a levelek.
  2. A 100. regisztráció 13:13:06-kor futott be, úgy, hogy még ki se ment az összes levél, hiszen a szerverterhelés kiegyensúlyozása miatt lassan küldenek ki 9 ezer levelet.
  3. A nap végére 427 rendelés érkezett.
  4. Az előzetes kalkuláció 410 darabot mutatott az első levélre, tehát a split tesz elég pontosan felmérte, hogy mire számíthatunk.

Már az első nap elfogytak az ajándék csomagok, tehát ki se lehetett küldeni a levelet, hogy már az első 100/300 darab elfogyott, ezért több szóróanyag kellett. Az első napiak mind megkapták az ajándékot.

 

17-19. nap

Mennek ki a levelek és jobb ak a rendelések, mint ahogy azt a split teszt mutatja. A legelső rendelőktől vevői vélemény bekérése.

Az utolsó levél kiküldésére nem is rendeltek már, pedig kellett volna. Tanulság: túl alacsony volt az ár! Összesen 579 rendelés futott be, a split teszt szerint pedig 540 rendelésnek kellett volna érkeznie, tehát megint csak elég pontos előrejelzést adott.

 

Egyéb nem várt eredmények

Folyamatosan csöngött a telefon, mert nem küldött visszaigazoló emailt, így mindenki kérdezősködött: „Megkapták a rendelésem?”, „Mikor jött a csomag?”, stb.

A beszállítók is megköszönték az egészet, hálálkodtak, jobb lett a kapcsolat.

Ez idő alatt egyetlen hírlevél leiratkozó volt.

A napi átlag látogatottság 2200-2500 látogató helyett a kampány alatt 5300 (a csúcs 6480) volt úgy, hogy az oldalletöltések aránya kb. 10%-ot csökkent. Vagyis kevesebb oldalt néztek ugyan meg, de csak 10%-kal, miközben kb. 110%-kal nőtt a látogatók száma. Az új látogatók tehát rendesen körül is néztek az oldalon.

Bónusz: 1800 új regisztráció érkezett be.

 

Konklúzió

Kevés munkával rengeteg pénzt lehet keresni úgy, hogy közben még a listád bővül és az ismertséged javul. Ne várj tehát a tökéletességre. Csináld, csináld, csináld. Most!

 

1 komment

Címkék: kampány esettanulmány

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr73593398

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Websites tagged "matrica" on Postsaver 2009.05.07. 23:17:51

[...]websites tagged "matrica" 2009-05-03 - Kódolatlan nap 2. SF: Hogyan kerestem 1 900 000 Ft-t 19 nap alatt ...[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

100fekvotamasz.hu · http://www.100fekvotamasz.hu 2008.09.01. 13:03:21

Nagyon jó a jegyzet, köszönöm!
süti beállítások módosítása