A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Kódolatlan nap 1. NV: Webes meggyőzés mesterfogásai

2008.07.31. 21:02 :: laciabolcsesz

Webes meggyőzés mesterfogásai

avagy hogyan kommunikálj úgy, hogy akár 700%-kal növeld a bevételed
r
áadásul úgy, hogy Te leszel a szakma legzseniálisabb guruja

 3x10=??? 3x10=29. Miért? Három ember, elmennek egy motelbe, és fejenként kivesz egy szobát. A szoba ára fejenként 10 dollár. Kifizették és elvonultak. De… a portás rájött, hogy jár nekik csoportos kedvezmény, ami összesen 5 dollár hármójuknak. Szóval a kifutófiúval visszaküldte, aki viszont ekképp gondolkodott: úgysem tudják elosztani, szóval zsebre vágok 2 dollárt, és mindenkinek visszaadok 1-et. Így a vándorok fejenként 9 dollárt fizettek a szobáért, azaz összesen 27 dollárt, plusz két dollár van a kifutófiúnál, vagyis összesen 29 dollár. De hová tűnt az az egy dollár?

A meggyőzés a vállalkozók legfontosabb eszköze. A meggyőzésünk ereje egyenesen arányos a bevételeinkkel. A meggyőzési fegyverarzenálunk tételei:

  • AIDA (attention, interest, decision, action, azaz figyelem, érdeklődés, döntés, cselekvés):
    • Kelts fel a figyelmet (hatásos főcím és alcím)
    • Keltsd fel az érdeklődést (azonosulás, sztori, ismertetés, hitelesség bizonyítása)
    • Keltsd fel a vágyat (különlegességek, listaszerű felsorolás, ár felértékelése)
    • Szólítsd cselekvésre (vásárlás ajánlása, ajánlat felértékelése, figyelmeztetés a lemaradástól)
  • Lődd be a célpiacod és nekik kommunikálj! Minél jobban szűkíted, annál hatékonyabb lesz. Példa: Panasonic DVX100 videokamera, ami a kategória legsikeresebb kamerája lett pár hónapon belül. Miért? Mert az amatőr videósok álmát felismerte. Az ő álmuk az, hogy Hollywood feelingű filmet készítsenek, hogy filmérzetet hozzanak létre. Ezért kidobott egy félprofi kamerát, ami 24 egész képkockát rögzít másodpercenként (ez a mozi szabvány), és belerakott egy képbeállítási funkciót, ami viszonylag élethűen lemodellezte a mozifilmek kontrasztját. Ezek után elkezdte kommunikálni, hogy Hollywood feeling elérhető áron. Sláger is lett, később már hiába másolták mások, mert a Panasonic volt az első ebben a piaci szegmensben.
  • Legyünk futópad kereskedők! Hogyan lennél a legsikeresebb futópadárus Magyarországon? Sportoljon és fogyjon a lakásban. Miért? Mert kétféle vásárló van: a konditermes és az, aki otthon kényelmesen fogyni akar miközben emaileket olvas, TV-t néz, stb.

    Hatékony üzenetátadás 4 titka:
    • Jó hirdetési csatornákon, egyenesen a célközönséged
    • Odaszegezed a szemünk a főcímmel
    • Írsz nekik egy jól felépített reklámszöveget
    • A végén vásárlásra bírod őket egy ellenállhatatlan ajánlattal

  • Tudd, hogy miért vásárolnak az emberek! Mire vágyunk? Bármire, amiben saját hasznukat látják. Pl.: vigaszt, kényelmet, biztonságot, hatékonyságot, eleganciát, szórakozást, erotikát, élet értelmét, tudást, stb.        
    Meg kell értened az emberek álmait, a motivációik forrását, mert így tudsz jobban és meggyőzőbben kommunikálni.
  • Ismert, hogy mit akarnak elkerülni az emberek. Pl.: betegséget, halált, szomorúságot, öregkort, idegeskedést, munkát, szégyent, félelmet, nyomást, feszültséget, stb.

 

Konkrétumok:
  1. Az egyenes közlés főcím: „Kapjon vissza 12%-ot készpénzben, melyet levásárolhat az üzletünkben”
  2. Kérdés típusú főcím: „Mit tenne, ha ez a pénz már az öné lenne?”
  3. Elismerő főcím: „A terméknév növelte az eladásomat 357%-kal!”
  4. Parancsoló főcím: „Ez az ön esélye, hogy sikeres legyen, tegye meg hát…”
  5. Hogyanos főcím: „Hogyan legyen Ön a tökéletes szerető?”
  6. A kezességet kijelentő főcím: „Szoftverünk garantálja, hogy hozzásegíti önt …”
  7. A hasznot ecsetelő főcím: „5 teljesen bizonyított út arra nézve, hogy hogyan keressen az Interneten pénzt”
  8. Számozott főcím: „7 titok, amely Önt jobb szónokká teheti”
  9. Radikális főcím: „Nőcsábászok eskü alatt vallják, hogy ilyen ócska, de működő csajozási trükköt még sosem láttak!”
  10. Erőteljes szavak főcím: „Hogyan juss te is hozzá a bizonyítottan leghatékonyabb, tökéletesen működő, Magyarországon még teljesen új kopaszodás elleni samponhoz?”

 

10+1 legerőteljesebb szó a reklámszövegekben:

  1. Fedezze fel! „Fedezze fel ön is, milyen az, amikor belesüpped különleges hidromasszázs fotelünkbe.”
  2. Könnyű! „Tuti fogyikapszula. Soha sem volt még ilyen könnyű lefogyni!”
  3. Garantálva! „Garantáltan sikerülni fog önnek is, hisz már több tízezer embernek könnyűszerrel sikerült”
  4. Egészség! „Ön is megérdemli, hogy egészségesen éljen…”
  5. Hogyan! „Hogyan szerezz magadnak egy igazi bombabarátnőt egy héten belül… Tanuld meg a tudatalatti csábítás trükkjeit és felejtsd el, hogy hogy nézel ki”
  6. Új! „Ez a termék Amerika bizonyítottan első számú hajnövesztő zseléje”
  7. Kipróbált! „Ez a termék tízezrek által kipróbált és HiTech laboratóriumokban többszörösen letesztelt!
  8. Sikeres! „Ön is hihetetlenül sikeres X lesz, ha elvégzi XT tanfolyamunkat”
  9. Biztonságos! „A termék végre egy teljesen biztonságos fogamzásgátló!”
  10. Takarítson meg! „Takarítson meg milliókat a lakásvásárlásnál! Tanácsadóink megmutatják hogyan”
  11. Titok! „7 féltve őrzött titok, ami Önt jobb szeretővé teszi!”

 

Hatékony értékesítési szavak

  • Könnyű
  • Új
  • Eredmény
  • Kézzelfogható
  • Most érkezett
  • Korlátolt példányszámú
  • Erőteljes
  • Figyelemreméltó
  • Szenzációs

 

Szövegírási alapelvek:

  1. Mindig az olvasó van előnyben. Tehát az olvasó érezze úgy, mintha személyesen neki írnád a szöveget!
  2. A legjobban megnyerő előnyöket legfelülre, az első két bekezdésbe tedd! A pontszerű felsorolásnál is.
  3. Használj rövid mondatokat! Nem kell kétszavas tőmondatokat használni, de túl körülményes mondatokat hagyjuk.
  4. Használj szövegkiemeléseket!
  5. Ne használj technikai zsargont!
  6. Légy tömör és velős! Térj egyenesen a tárgyra. Vannak, akik szeretik a hosszú szövegeket, de általánosságban jobb a tömör szövegek konverziója.
  7. Légy barátságos!

 

Szövegírási stílusok:

 

  1. Direkt – megmondom a frankót. Tényszerű logikára hat (PJA nincs szükséged fejvadászra)
  2. Őszinte (autostitkok.hu)
  3. Sztorizós (WG)
  4. Közvetlen (WG)
  5. Személyes (GD)
  6. A nagyképű (casanovatitkok.com)
  7. Egyéniséget belevivő (Schlingloff: sokat ír, egyedien udvarias; WG: lazán ír, egyedi, direkt és szórakoztató stílus)
  8. Negatív szövegírási technika (lemaradsz róla, pl: autostitkok.hu)

 

A profithoz vezető legrövidebb út a félelmen keresztül vezet:

  • Az emberek többsége folyamatos félelemben él
  • Félnek, hogy lemaradnak
  • Félnek, hogy veszítenek valamit.
  • Félnek attól, hogy a tömegben megbújó szürkeségük miatt hátrányokat szenvednek, stb.
  • Pl: Miért nem tud Ön lefogyni, és miért tudnak mások? Továbbra is szegénységben szeretné leélni az életét? Hamarabb megöregszik, mint gondolná?

Ezek után jön a termék, mint megoldás.

 

Mire lehet hatni?

 

  • Kapzsiság. A kapzsiság emberi alapprogram.
  • Türelmetlenség. Mindent azonnal szeretnénk.
  • Kíváncsiság. Pl. a Hogyan szóval.
  • Sikersztori. Hogyan lettem lúzerből szaki? Azonosulnak veled és motiválódnak. Használj humor elemeket. „Pl.: tisztára kiakadtam, amikor ekkora lett a hasam, mert a fütyim 5cm-rel rövidebbnek látszott, és a barátnőm folyton ezzel szekált” A humornak mindig a sztorihoz kell kapcsolódnia, nem szabad sértőnek lennie, nem szabad negatív dolgokkal viccelődni, és trágár se lehetsz (de pikáns igen).
  • Erotika. A vizuális elemek a férfiaknak azonnal vonzza a tekintetét. Vagyis ez egy figyelemfelkeltés, de nagyon ügyesnek kell lenni a reklámnak utána, hogy átvigye az üzenetet. A nőkre inkább a művészi ábrázolás hat.

 

Mit tanulhatunk egy TVShop reklámból?

Ez a legjobb ingyenes Marketing Kurzus: www.topshop.hu. Másolj sokat! Gagyinak tűnik, de mégis véresre keresik magukat vele egy tucat országban emberek.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: meggyőzés

A bejegyzés trackback címe:

http://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr97593370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.