Webes meggyőzés mesterfogásai
avagy hogyan kommunikálj úgy, hogy akár 700%-kal növeld a bevételed
ráadásul úgy, hogy Te leszel a szakma legzseniálisabb guruja
- AIDA (attention, interest, decision, action, azaz figyelem, érdeklődés, döntés, cselekvés):
- Kelts fel a figyelmet (hatásos főcím és alcím)
- Keltsd fel az érdeklődést (azonosulás, sztori, ismertetés, hitelesség bizonyítása)
- Keltsd fel a vágyat (különlegességek, listaszerű felsorolás, ár felértékelése)
- Szólítsd cselekvésre (vásárlás ajánlása, ajánlat felértékelése, figyelmeztetés a lemaradástól)
- Kelts fel a figyelmet (hatásos főcím és alcím)
- Lődd be a célpiacod és nekik kommunikálj! Minél jobban szűkíted, annál hatékonyabb lesz. Példa: Panasonic DVX100 videokamera, ami a kategória legsikeresebb kamerája lett pár hónapon belül. Miért? Mert az amatőr videósok álmát felismerte. Az ő álmuk az, hogy Hollywood feelingű filmet készítsenek, hogy filmérzetet hozzanak létre. Ezért kidobott egy félprofi kamerát, ami 24 egész képkockát rögzít másodpercenként (ez a mozi szabvány), és belerakott egy képbeállítási funkciót, ami viszonylag élethűen lemodellezte a mozifilmek kontrasztját. Ezek után elkezdte kommunikálni, hogy Hollywood feeling elérhető áron. Sláger is lett, később már hiába másolták mások, mert a Panasonic volt az első ebben a piaci szegmensben.
- Legyünk futópad kereskedők! Hogyan lennél a legsikeresebb futópadárus Magyarországon? Sportoljon és fogyjon a lakásban. Miért? Mert kétféle vásárló van: a konditermes és az, aki otthon kényelmesen fogyni akar miközben emaileket olvas, TV-t néz, stb.
Hatékony üzenetátadás 4 titka:
- Jó hirdetési csatornákon, egyenesen a célközönséged
- Odaszegezed a szemünk a főcímmel
- Írsz nekik egy jól felépített reklámszöveget
- A végén vásárlásra bírod őket egy ellenállhatatlan ajánlattal
- Tudd, hogy miért vásárolnak az emberek! Mire vágyunk? Bármire, amiben saját hasznukat látják. Pl.: vigaszt, kényelmet, biztonságot, hatékonyságot, eleganciát, szórakozást, erotikát, élet értelmét, tudást, stb.
Meg kell értened az emberek álmait, a motivációik forrását, mert így tudsz jobban és meggyőzőbben kommunikálni. - Ismert, hogy mit akarnak elkerülni az emberek. Pl.: betegséget, halált, szomorúságot, öregkort, idegeskedést, munkát, szégyent, félelmet, nyomást, feszültséget, stb.
- Az egyenes közlés főcím: „Kapjon vissza 12%-ot készpénzben, melyet levásárolhat az üzletünkben”
- Kérdés típusú főcím: „Mit tenne, ha ez a pénz már az öné lenne?”
- Elismerő főcím: „A terméknév növelte az eladásomat 357%-kal!”
- Parancsoló főcím: „Ez az ön esélye, hogy sikeres legyen, tegye meg hát…”
- Hogyanos főcím: „Hogyan legyen Ön a tökéletes szerető?”
- A kezességet kijelentő főcím: „Szoftverünk garantálja, hogy hozzásegíti önt …”
- A hasznot ecsetelő főcím: „5 teljesen bizonyított út arra nézve, hogy hogyan keressen az Interneten pénzt”
- Számozott főcím: „7 titok, amely Önt jobb szónokká teheti”
- Radikális főcím: „Nőcsábászok eskü alatt vallják, hogy ilyen ócska, de működő csajozási trükköt még sosem láttak!”
- Erőteljes szavak főcím: „Hogyan juss te is hozzá a bizonyítottan leghatékonyabb, tökéletesen működő, Magyarországon még teljesen új kopaszodás elleni samponhoz?”
- Fedezze fel! „Fedezze fel ön is, milyen az, amikor belesüpped különleges hidromasszázs fotelünkbe.”
- Könnyű! „Tuti fogyikapszula. Soha sem volt még ilyen könnyű lefogyni!”
- Garantálva! „Garantáltan sikerülni fog önnek is, hisz már több tízezer embernek könnyűszerrel sikerült”
- Egészség! „Ön is megérdemli, hogy egészségesen éljen…”
- Hogyan! „Hogyan szerezz magadnak egy igazi bombabarátnőt egy héten belül… Tanuld meg a tudatalatti csábítás trükkjeit és felejtsd el, hogy hogy nézel ki”
- Új! „Ez a termék Amerika bizonyítottan első számú hajnövesztő zseléje”
- Kipróbált! „Ez a termék tízezrek által kipróbált és HiTech laboratóriumokban többszörösen letesztelt!
- Sikeres! „Ön is hihetetlenül sikeres X lesz, ha elvégzi XT tanfolyamunkat”
- Biztonságos! „A termék végre egy teljesen biztonságos fogamzásgátló!”
- Takarítson meg! „Takarítson meg milliókat a lakásvásárlásnál! Tanácsadóink megmutatják hogyan”
- Titok! „7 féltve őrzött titok, ami Önt jobb szeretővé teszi!”
Hatékony értékesítési szavak
- Könnyű
- Új
- Eredmény
- Kézzelfogható
- Most érkezett
- Korlátolt példányszámú
- Erőteljes
- Figyelemreméltó
- Szenzációs
- Mindig az olvasó van előnyben. Tehát az olvasó érezze úgy, mintha személyesen neki írnád a szöveget!
- A legjobban megnyerő előnyöket legfelülre, az első két bekezdésbe tedd! A pontszerű felsorolásnál is.
- Használj rövid mondatokat! Nem kell kétszavas tőmondatokat használni, de túl körülményes mondatokat hagyjuk.
- Használj szövegkiemeléseket!
- Ne használj technikai zsargont!
- Légy tömör és velős! Térj egyenesen a tárgyra. Vannak, akik szeretik a hosszú szövegeket, de általánosságban jobb a tömör szövegek konverziója.
- Légy barátságos!
- Direkt – megmondom a frankót. Tényszerű logikára hat (PJA nincs szükséged fejvadászra)
- Őszinte (autostitkok.hu)
- Sztorizós (WG)
- Közvetlen (WG)
- Személyes (GD)
- A nagyképű (casanovatitkok.com)
- Egyéniséget belevivő (Schlingloff: sokat ír, egyedien udvarias; WG: lazán ír, egyedi, direkt és szórakoztató stílus)
- Negatív szövegírási technika (lemaradsz róla, pl: autostitkok.hu)
- Az emberek többsége folyamatos félelemben él
- Félnek, hogy lemaradnak
- Félnek, hogy veszítenek valamit.
- Félnek attól, hogy a tömegben megbújó szürkeségük miatt hátrányokat szenvednek, stb.
- Pl: Miért nem tud Ön lefogyni, és miért tudnak mások? Továbbra is szegénységben szeretné leélni az életét? Hamarabb megöregszik, mint gondolná?
Ezek után jön a termék, mint megoldás.
- Kapzsiság. A kapzsiság emberi alapprogram.
- Türelmetlenség. Mindent azonnal szeretnénk.
- Kíváncsiság. Pl. a Hogyan szóval.
- Sikersztori. Hogyan lettem lúzerből szaki? Azonosulnak veled és motiválódnak. Használj humor elemeket. „Pl.: tisztára kiakadtam, amikor ekkora lett a hasam, mert a fütyim 5cm-rel rövidebbnek látszott, és a barátnőm folyton ezzel szekált” A humornak mindig a sztorihoz kell kapcsolódnia, nem szabad sértőnek lennie, nem szabad negatív dolgokkal viccelődni, és trágár se lehetsz (de pikáns igen).
- Erotika. A vizuális elemek a férfiaknak azonnal vonzza a tekintetét. Vagyis ez egy figyelemfelkeltés, de nagyon ügyesnek kell lenni a reklámnak utána, hogy átvigye az üzenetet. A nőkre inkább a művészi ábrázolás hat.
Ez a legjobb ingyenes Marketing Kurzus: www.topshop.hu. Másolj sokat! Gagyinak tűnik, de mégis véresre keresik magukat vele egy tucat országban emberek.