A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

A grafika szétbarmolja az eladásainkat?

2008.07.30. 20:59 :: laciabolcsesz

Ha egyszer végre lesz időm összeírni, amit eddig tanultam, nagyon ütős cuccot írok az online bizniszépítésről... :). Addig is íme néhány jó tanács és ötletlista:
 

  1. Grafika. Ne használj bonyolult grafikát! Az oldal legyen minél egyszerűbb, mert a sok grafikai elem csak eltereli a látogató figyelmét. Főleg a header érdekes! Ha nincs fejléced és grafikád, jóval magasabb lesz a konverziód, vagyis jóval több ember fog feliratkozni a hírleveledre, vagy fog vásárolni tőled. Ne kérdezd miért, de számos ember kipróbálta, és ez van.
  2. Egylinkes akció. Ne legyen túl sok link annál az akciónál, amit a látogatótól elvársz (vagyis amit konverziónak tekintenél). Legyen csak egy.
  3. Laptető. Ne tégy linkeket a lap tetejére! Ezzel jócskán megdobod a konverziódat.
  4. Partnerprogram. Ne reklámozd a partnerprogramodat az oldal tetején! A látogatók 99,9%-ának fogalma se lesz róla, hogy mi az a partnerprogram, és nem is ezért jön ide. A 0,01%-ért meg felesleges kitenni az oldalad legfontosabb részére.
  5. Első képernyő. Az első képernyő a legfontosabb az oldaladon. Ez alapján fogják a látogatók eldönteni, hogy lelépnek vagy maradnak. Ide írd mindazokat a HASZNOKAT, amiket elnyerhetnek, ha folytatják az olvasást.
  6. Határidők. Használj határidőket amilyen gyakran csak lehet. Ne adj lehetőséget a látogatónak, hogy átgondolja a dolgot. 99%-uk nem rakja el a könyvjelzők közé az oldaladat, és sose jön vissza, még akkor sem, ha érdekesnek találta.
  7. Diszkont ár teszt. Tedd ki a teljes árat, és add meg nekik a lehetőséget, hogy egy adott határideig megrendelve X%-os kedvezménnyel vegye meg a termékedet.
  8. Bónusz. Jó bónuszt vagy ajándékot használj, ne olyat, amit mindenki más! Olyan bónuszt adj, amit az emberek máshonnan nem szerezhetnek be.
  9. Garancia. Különösen a letölthető termékeknél működik, de más termékeknél is jó lehet. A pénzvisszafizetési garanciánál mondd a látogatóknak, hogy megtarthatja a terméket. Amúgy is megtarthatja, de ha ezt kommunikálod, az nagyon jól tud működni.
  10. Vevővélemények. Szerezz vevővéleményeket!
    • Minél több információt adsz meg a vevőtől, annál valószerűbbnek tűnik. Fotó, teljes név, város, videó, stb., használj amit csak tudsz, mert javítja a hitelességet.
    • A hitelesség javításának másik eszköze, ha konkrét információt tartalmaz, mint például „357 610 forintot kerestem vele két hét alatt”. A konkrét, részletes szám hihetőbb, mint mondjuk a 350 ezer.
    • A vevővélemények vonatkozzanak a terméked különböző aspektusaira. Ha jó bónuszt adsz, arról is kérhetsz vevővéleményeket.
    • Ha új a terméked, küldd el egy vevőjelöltednek vagy egy JV partnerednek, hogy értékeljék és adjanak róla neked cserébe egy vevővéleményt. „Megnéznéd, és elmondanád róla a véleményedet, amit én vevővéleményként kirakhatok?” A legtöbb ember boldogan megteszi.
    • A terméked hátulján vagy DM-ben kérd meg a vevőidet, hogy őszintén mondják el a véleményüket a termékedről. Ezzel automatizálhatod a vevővélemények beszerzését, a vevőid pedig jól érzik magukat (különösen a DM-es megoldásnál), mert kikéred a véleményüket.
  11. Pop-up ablakok. Ha nem használsz pop-up ablakokat, pénzt veszítesz és kész. Használj! Mindenki utálja, mindenkit idegesítenek, de mégis működnek, és drámaian megnövelik a regisztrációkat (http://www.popovergenerator.com). A pop-up ablakok kb. 70%-át már tiltják. Ezt mindenki tudja. De ha modal window-t használsz, akkor biztosan nem. Csak keress rá erre: „showModalDialog” és olvasd el a leírást az MS oldalán. Ezeket még igen kevés pop-up blokkoló tudja blokkolni.
    • Belépéskor.
    • Feliratkozáskor. A konverziód kifejlesztésénél kérd meg, hogy írja le, miért iratkozott fel, cserébe felajánlhatsz neki valamit, ami az eredeti opt-in ajánlatban nem volt benne.
    • Kilépéskor. Ha mégsem vásárolt nálad valaki, és le akar lépni, betehetsz egy pop-upot, amin felajánlod, hogy megkapja a cuccodat ingyen, ha őszintén megmondja, hogy végül miért nem rendelt. Nyugodtan lehetsz te is őszinte, és megmondhatod: ez segít neked a marketingben.
  12. Köszönőlap. Ne nagyold el. Ez a legfontosabb lap, hiszen ekkor döntötte el a látogató, hogy megbízik benned és a fejét a vásárlásra adja. Köszönd meg neki, mondj el egy történetet (főleg magadról, hiszen amikor tőled vásárolnak egy infoterméket, tulajdonképpen téged vásárolnak meg: a te életedet és tapasztalatodat, tehát ez lesz a legnagyobb bizalomépítés). A lényeg, hogy csak érezze magát elégedettnek a vásárlás után.
    • A köszönés után AZONNAL adj neki egy újabb ajánlatot (upsell)!
    • Ajánlj fel „ingyenes próbát” az előfizetős szolgáltatásodból.
    • Használd az oldalt arra, hogy a partnerprogramodat reklámozd, és kérdezd meg őket, hogy akarnak-e partnerek lenni. „Köszönöm, hogy megvetted a termékemet! Tényleg, tudtad, hogy kereshetsz 10 ezer forintot pusztán azzal, hogy valaki rajtad keresztül veszi meg ezt a terméket? Klikkelj ide és iratkozz fel a partnerprogramba!”
    • Azok, akik X terméket megvették, megvették Y terméket is (Amazon).
    • Ajánlott anyagokat is kitehetsz az oldaladra. (Stephen Pierce nagy sikereket ért el ezzel).
  13. Megerősítő oldalak. Használd a megerősítő oldalakat (amikre megérkeznek miután feliratkoztak vagy beküldtek egy űrlapot. Ezt mindenki úgy használja, hogy „Köszönjük, hogy feliratkoztál!”. Ennyi erővel viszont lehetne azt is, hogy „Köszönjük, hogy feliratkoztál! Mellesleg tudtad, hogy…”
  14. Login és logout oldalak. Ha a partnerprogramot a saját oldaladon futtatod, ezt simán kihasználhatod. Betehetsz egy reklámot, amit muszáj megnézniük, ha be akarnak lépni.
  15. Email megerősítők. Ugyanúgy. „Köszi, a feliratkozást! El is felejtettem mondani, hogy…”. Sőt, ha ez olyan e-mail, amit valószínűleg sokáig megtartanak (jelszó van rajta, stb.), akkor arra mindenképpen kell egy ajánlatot tenni.
  16. Tesztelj! Lopj másoktól, és tesztelj úgy, hogy két verziót kipróbálsz és méred az eredményeket (split test)! Ha valaki kitalált már valamit, ne szégyelld ellopni a működő ötletet, de mindig teszteld le, hogy valóban működik-e neked is. Az első ilyen a fejléc. Próbáld ki, hogy eltünteted, és nézd meg a hatását! Teszteld a szövegeidet, a címsorodat, tesztelj mindent, mert az oldalad egyes részeinek tesztelésével exponenciálisan növelheted a konverziódat. A főcím után betehetsz egy dobozba egy minibrosúrát, ami összefoglalja az ajánlatodat.
  17. Háttér. Használj sötét háttéren világos oldalt. Ha nem így teszel, csökkenni fog az eladásod. De tesztelj!
  18. Csali. Ha valamit felajánlasz ingyen, indirekt marketingként működik. Legjobb ötlet: „Személyre szabott valami ingyen”, csak válaszoljon pár kérdésre / töltsön ki egy kérdőívet, stb. Azt fogja gondolni, hogy ettől lesz személyre szabott, ezért kitölti, közben te meg felbecsülhetetlen értékű információkhoz jutsz. Ezeket az információkat fel is használhatod rögtön a továbblépésnél. Ha valamire igennel válaszol, akkor olyan főcímet jelentet meg, ami arra működik jobban, ha nemmel, akkor meg olyan főcímet jelentet meg, ami a nemre működik jobban! Sőt, ha megadta a nevét, rögtön felhasználhatod a sales szövegedben. Szabd személyre az egész sales szöveget, de tarts megfelelő egyensúlyt, ne tűnjön erőltetettnek.
    • Honlap lista, ami a problémával foglalkozik. Jó addicionális csali. Segíthet a magasabb opt-in konverzióban, ha felajánlasz egy ilyet.

1 komment

Címkék: ömlesztett ötletek

A bejegyzés trackback címe:

http://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr5593368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Optometrista · http://www.szemuveg-szemvizsgalat.com 2008.11.02. 17:20:36

Köszönöm, szinte mindennel egyetértek, bekerült az oldalad a kedvencek közé !