A Bölcsész Vállalkozik



Ebben a blogban nyomon követheted, hogy milyen is az, amikor egy bölcsész 0 tapasztalattal vállalkozni kezd. A tartalomjegyzékhez és a cikkek rövid ismertetőjéhez kattints a fenti linkre!

Friss topikok

Linkblog

Köszönővers

2008.06.30. 09:09 :: laciabolcsesz

Köszönöm! Hát elég-e ha ezt mondom csupán?
Hisz hétfőtől már a mentorok vágnak kupán
személyesen és erélyesen, ha nem hozom az eredményt!
Mert az biza' nagy para!
S e kiváltságot ti adtátok, kik beszavaztak...
...vala!

A Surányi, az isten ostora --
ha nem bővül az email listám --,
úgy vág az arcomnak oda,
Mint a Ludasból a főispán!

Aztán jön a Wolf, és úgy megmarketingel,
Hogy a végén maga Bill Gates is megpingel,
majd hülyére vásárolja magát nálam,
Így lesz cégem nagyobb, mint az állam!

Még folytatnám, de már indulnom kell a villába, szöval mindenkinek köszönöm mégegyszer!

6 komment

Címkék: köszönővers

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozobolcsesz.blog.hu/api/trackback/id/tr96545548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erdélyi Norbert · http://www.hirlevelszoftver.hu/megnyered 2008.07.01. 15:28:59

Kicsit azért csokonais ez a szösszenet, kedv, remények, villák..

Mint bölcsész a bölcsészt köszöntlek, jómagam, magyar-filozófia szakra jártam, eszemben sincs a magam eredményeit e helyt taglalni, mégis azt kell mondanom, ha úgy tetszik a saját tapasztalataim alapján, hogy komoly esélyeid lehetnek az online világban.

Laci én azt vettem észre, hogy azokat az összefüggéseket meglátni és megélni, amivel itt pénzt lehet keresni, az mind gyremekjáték, és legóépítés ahhoz képest, ha megértessz egy Wittgensteint, Gadamert és még sorolhtanám.

Az én tanácsom az volna, hogy ne hallgass senkire, de ez már késő, mert bent vagy..

Kis Dániel · http://autovasarlas.net 2008.07.02. 09:41:32

bölcsész a bülcsészt keresi.
Kezdünk többen "philos"ok itt tömörülni - úgy látom - és ez örvendetes, mert egy másik célpiac megjelenését is jelenti. Azokét akik idáig max. elméleti sikon "üzleteltek".Akik elolvasták Jamal-t, Bock-Sienne-t stb. az Internet lehetőségeiről, majd szkeptikus, bölcsészi nyugalommal mondták: "Ez a nyomulósoké". Hát igen és hát nem! Te, Bülcsész testvér - ott benn a villában - vigyázz: Új faj első egyedei közé tartozol! Rajtad a világ szeme! A magyar bölcsész társadalom is ébredezik és a formák, a "techné" világába lép... A te eseted/helyzeted bizonyítja, hogy: JÓL!!

laciabolcsesz · http://vallalkozobolcsesz.blog.hu 2008.07.03. 20:41:45

@Norbid

Az összefüggések meglátása gyerekjáték. Arra átszokni, hogy az elemzést cselekvés közben végezd el és ne előtte, már komolyabb falat...

De ahogy Dani mondta: új szelek fújnak. Hamarosan átveszem a hatalmat a világ fölött... Buha-haha-haha

Norbert · http://www.hirlevelszoftver.hu/blog 2008.07.08. 13:42:53

Az elemzést cselekvés közben végezni. Ha erre a szárazteszt nevű vevőidegesítő dologra gondolsz nem értek egyet. Mondjuk fizess be egy utazásra és közben tapasztald meg ahogy a szakács főzni tanul, ahogy a cápákat csak közben terelik ki a strandról, ahogy a pilóta épp akkor tanul repülőt vezetni. Ha te vagy a cég vezetője sokat tanulsz, ez tény. De a vevő nem kisérleti patkány.

Laci a Bölcsész · http://vallalkozobolcsesz.blog.hu 2008.07.17. 11:54:20

@Norbert

Azért ez egy elég kisarkított példa. Ha van sok elszúrni való pénzed, akkor persze lehet bukós projekteket is végigcsinálni, csak mert nem teszteled rendesen. Az induló kisvállalkozások kb. 80-90%-a 5 éven belül csődbe is megy. Ennek két oka van:

1) nem tesztelnek rendesen mielőtt nekivesekednének a termékfejlesztésnek
2) nem gondolkodnak semmiféle vállalkozásfejlesztésben.

A vevőjelöltjeidet nyilván nem akarod idegesíteni, hiszen ebben az életben többet nem vásárolnak nálad. Márpedig az igazi profit nem az egyszeri vásárlókban, hanem a vevőd élettartam értékében van. Fenti példádban az utazási iroda 1 éven belül csődbe menne, az pedig senkinek sem jó. A tesztelést lehet úgy is csinálni, hogy a vevő észre sem veszi (pl. split test), te pedig az eredményből levonod a megfelelő konzekvenciákat. De ha még észre is veszi, lehetsz őszinte. pl.: egy előrendelésként felvezetett piackutatásnál megmondhatod, ez egy teszt volt, de mivel az elsők között jelentkezett, megkapja majd a cuccot 30-50% kevezménnyel. Ezzel honorálod azt, hogy segített, és azt, hogy gyors volt. kész.

nekem az egyik futó projektem most működik valahogy. látom, hogy mik a problémák, tehát menet közben átalakítom. pl.: nem egyszerre fognak megkapni egy ingyenes tanulmányt, hanem 7 részletben egy hírlevélsorozatban, ahol az egyes hírleveleket csak 5-10 napig tudják majd megtekinteni. a sorozat végén pedig ajándékba megkapják a letölthető pdf verziót is. szimplán azért, mert hatékonyabb nekem is és nekik is, ha így működik. többen olvasák el (így nagyobb lesz az érdeklődés a termékemre), és így azt is mérni tudom, hogy hányan olvassák el az egyes részeket. ahol többen elkapcsolnak, az nem érdekes. azt át kell írnom. útközben. de mind a saját, mind pedig az érdeklődő érdekében. ez is szárazteszt, és semmi gond nincs vele.

Erdélyi Norbert · http://www.arajanlatmarketing.com/blog 2008.07.21. 08:10:03

Laci jó fej vagy, igazad is van, ne értsd félre a példámat, noha remélem, hogy ezt a E/2-ben írt, finoman, de határozan (ki)oktató sablont nem nekem szántad, hanem az olvasóidnak.

Vedd úgy a kisarkított példámat, mint annak az esetnek a lefestését, amikor a vevő rájön, hogy tesztelik. Két okból: a vevő okos, vagy a marketinges nem az, vagy mindkettő egyszerre. Mer' azér' több van ebben, Horatio, mintsem bölcselmetek... etc etc
süti beállítások módosítása